چطور از ایران خورشیدگرفتگی 20 فروردین را ببینیم

اگر از مسیر خورشیدگرفتگی 20 فروردین دور هستید و نمی‌توانید آن را تماشا کنید، گزینه‌هایی وجود دارد که خورشید گرفتگی را به‌صورت آنلاین با پخش‌های اینترنتی از سراسر آمریکای شمالی تماشا کنید. چندین سازمان از جمله ناسا و موزه اکسپلوراتوریوم را خواهید دید که کسوف را از نقاط مختلف در مسیر گرفتگی کلی نشان می‌دهند.

حلقه الماس

با ناسا همراه شوید

ناسا از ساعت 20:30 تا 23:30 به وقت ایران با نماهای زنده از خورشیدگرفتگی 20 فروردین از سراسر آمریکای شمالی، حضور ویژه کارشناسان ناسا، فضانوردان در ایستگاه فضایی و نگاهی به آزمایش‌های علمی کسوف ناسا، پوشش زنده خواهد داشت. پخش‌های ناسا از  ناسا+ و تلویزیون ناسا پخش خواهد شد.

اگر فقط یک تصویر فقط با تلسکوپ (بدون توضیح) را ترجیح می‌دهید، به‌طور جداگانه در YouTube از 20:30 تا 23:30 در دسترس خواهد بود.

اکسپلوراتوریوم، موزه‌ای علمی مستقر در سانفرانسیسکو، از سال 1377 با ناسا برای پخش زنده رویدادهای آسمانی کار کرده است. در خورشیدگرفتگی 20 فروردین ، Exploratorium از جانکشن تگزاس و ترعون مکزیک، با پخش‌های اینترنتی در وب سایت Exploratorium پخش خواهد شد. پخش‌های اینترنتی در چندین نسخه، از جمله دو نسخه با تفسیر زنده به ترتیب به زبان انگلیسی و اسپانیایی در دسترس هستند. همچنین دو نسخه بدون تفسیر، فقط فیدهای زنده بدون وقفه وجود دارد. یکی از این موارد شامل پخش صوتی زنده (فقط موسیقی) از رویداد خواهد بود.

نماهایی از بالا و همه اطراف

ده‌ها گروه دانش‌آموزی شرکت‌کننده در پروژه بالون‌سازی سراسری کسوف، بالن‌های علمی را در 20 فروردین برای رصد کسوف و اثرات آن بر جو زمین و همچنین اجرای آزمایش‌های طراحی شده به صورت جداگانه به پرواز در خواهند آورد. پخشهای زنده از آزمایش‌های هوابرد از طریق YouTube در دسترس خواهد بود .

Timeanddate از ساعت 20 به وقت ایران، فیدهای زنده خورشید گرفتگی را میزبانی خواهد کرد که در YouTube نیز موجود است.

پروژه تلسکوپ مجازی، به میزبانی جیانلوکا ماسی، از ساعت 20 به وقت ایران 20 فروردین، مناظری از خورشید گرفتگی کامل را از تعدادی مکان به اشتراک خواهد گذاشت.

روزنامه‌نگاران آسوشیتدپرس که در مسیر خورشیدگرفتگی 20 فروردین پخش شده‌اند، نمایش‌های پخش مستقیم خود را در YouTube میزبانی خواهند کرد . پخش زنده از ساعت 17:30 به وقت ایران با نماهایی از مازاتلان مکزیک و مکان‌های دیگر شروع می‌شود، پخش زنده از ساعت 21 تا 24 به وقت ایران شامل تفسیر نیز می‌شود.

Slooh از تگزاس از ساعت 20:30 پخش خواهد شد و این شرکت همچنین شبکه‌ای از تلسکوپ‌های همکار در طول مسیر گرفت خواهد داشت.

در حالی که می‌توانید پخش‌های وب را از مرورگر تماشا کنید، برنامه‌هایی نیز وجود دارند که به شما دسترسی راحت به برخی از آنها، از جمله برنامه ناسا ( iOS ، Android ) و برنامه Total Solar Eclipse Exploratorium که  (Android, IOS) را می‌دهند.

درباره ی علی آزادگان

مطلب پیشنهادی

کسوف حلقوی

کسوف حلقوی چیست؟

کسوف حلقوی زمانی رخ می‌دهد که ماه مرکز قرص خورشید را بگوشاند و لبه بیرونی …

دیدگاهتان را بنویسید